Recenzie „Harry Potter and The Cursed Child” + Book TAG

IMG_3213.JPG

„THE EIGHT STORY, NINTEEN YEARS LATER…It was always difficult being Harry Potter and it isn’t much easier now that he is an overworked employee of the Ministy of Magic, a husband,and father of three school-age children. While Harry grapples with a past that refuses to stay where it belongs, his youngest son Albus must struggle with the weight of a family legacy he never wanted. As past and present fuse ominously, both father and son learn the uncomfortable truth: sometimes, darkness comes from unexpected places.”

După cum aflăm încă de pe copertă, povestea se vrea a fi continuarea celor șapte volume ale îndrăgitei serii „Harry Potter”, volumul opt, relatat cu nouăsprezece ani mai târziu. Pentru că Harry Potter este atât de faimos, chiar și printre cei care nu sunt fani, nu cred că are nevoie de o introducere prea amănunțită. Fiecare dintre cele șapte volume corespunde câte unui an petrecut la Hogwarts, Școala de Magie și Vrăjitorii. În România, inițial, seria originală a fost tradusă de Editura Egmont, care între timp a dat faliment, iar în prezent Editura Arthur a retradus primele trei volume, dar și pe acesta. Încă nu am avut ocazia să le citesc, dar sunt foarte curioasă de noua traducere și sper să reușesc în viitorul apropiat, și atunci sigur voi scrie un articol despre ele.

IMG_3210.JPG

Revenind la acest nou volum, trebuie să admit că la început am fost reticientă și asta datorită faptului că pentru mine povestea s-a terminat odată cu triumfarea binelui și distrugerea lui Voldemort (sau Cap-de-Mort, cum a fost numit în română). Daar, ulterior, când am văzut cartea în vitrina Waterstone’s în Anglia, cu un decor absolut magic, am fost cucerită și nu am putut să îi mai rezist. Îmi doream o continuare și a reușit să îmi stârnească curiozitatea în cele din urmă.

Se spune că se bazează pe o povestire a lui J. K. Rowling, aprobată de ea, dar transformată de John Tiffany si Jack Thorne într-o piesă de teatru în două acte, care de altfel a avut premiera în 31 iulie 2016 la Palace Theatre din Londra, având un mare succes. Să fiu sinceră, mie mi se pare greu de crezut că J. K. Rowling a creat povestea și asta pentru că după cele șapte volume absolut perfecte și bine închegate între ele, povestea cu numărul opt vine cu multe goluri. Și ăsta fiind un prim motiv solid pentru care nu mi se pare că ar fi o continuare a seriei.

Un alt motiv este faptul că personaje importante și reprezentative, cum ar fi chiar Harry, Ron sau Hermoine, de exemplu, sunt distruse oarecum. Își pierd farmecul și originalitatea de odinioară, având adeseori parcă un rol decorativ.

IMG_3215.JPG

Povestea începe de unde a rămas în epilogul volumului șapte, pe peronul 9¾ din King’s Cross, unde la 19 ani după dispariția lui Voldemort, viața și-a urmat cursul firesc și Harry, Ron, Hermoine și restul personajelor își îmbarcau copiii în Hogwarts Express pentru a le călca pe urme la celebra Școală de Magie și Vrăjitorii Hogwarts.  Ne întâlnim pentru a doua oară cu cei trei copiii ai lui Harry și Ginny, și respectiv cei doi ai lui Ron și Hermoine, și anume: James Sirius Potter, Albus Severus Potter și Lily Luna Potter, Rose Weasley și Hugo Weasley. Cei mai reprezentativi dintre cei cinci, în jurul cărora se va petrece acțiunea, sunt Albus și Rose, care mai apoi fac cunoștiință cu Scorpius Malfoy, fiul lui Draco, acesta din urmă devenind cel mai bun prieten al lui Albus.

Conflictul central al poveștii este în mare parte cel între generații, cel mai reprezentativ fiind cel dintre Harry și Albus, care sunt întru totul diferiți, iar uneori drama lor poate fi puțin sâcâitoare. Pentru Albus, faima și moștenirea numelui Potter este o povară greu de suportat, cu atât mai mult cu cât găsește la Hogwarts o lume plină de așteptări în ceea ce îl privește. Încă de pe peronul gării, Albus Severus își exprimă temerea în privința sortării, ceea ce îi amintește tatălui său de el însuși în primul an, însă spre deosebire de Harry, fiul său ajunge în casa Slytherin,
(sau a Viperinilor, cum a fost tradusă la noi). Cu toate astea, acest lucru nu pare să îl deranjeze pe micul Potter, ci își însușește rolul de „rebel” al familiei, și se bucură de compania lui Scorpius, cei doi devenind de nedespărțit și devenind personajele principale ale poveștii. Totuși, prietenia celor doi nu este prea bine văzută.

IMG_3211.JPG

Mi-a plăcut că, deși cartea nu a fost de dimensiuni mari, au fost multe întâmplări, mi-au plăcut răsturnările de situație, m-am bucurat să călătoresc în timp și să reîntâlnesc personaje care mi-au fost dragi, cum ar fi Snape (Plesneală), și m-am bucurat să descopăr un nou personaj care m-a surprins plăcut, Scorpius. Cu toate că la prima vedere cartea avea multe minusuri, începând de la faptul că era scrisă sub forma unui scenariu și mă sâcâiau observațiile scenice, până la lipsa de tact a vechilor personaje, m-am obișnuit repede cu toate schimbările, m-a făcut nostalgică și chiar mi-aș fi dorit să mai dureze.

IMG_3212.JPG

Așadar, vă recomand cu drag această carte dacă ați îndrăgit seria „Harry Potter” (mai prelungește puțin nostalgia), iar dacă nu ați citit nicio carte din serie, niciodată nu e prea târziu. Eu i-am dat 3 steluțe din 5 pe Goodreads.

IMG_3214.JPG

„Harry Potter and The Cursed Child”  („Harry Potter și Copilul Blestemat”) are 343 de pagini, dar se citește foarte ușor fiind scris sub formă de scenariu. Are un aspect foarte interesant și atrăgător, deci va arăta bine și în bibliotecă. Eu mi-am cumpărat-o din Anglia și deci este în engleză, dar o găsiți la cei de la Books Express, atât în engleză, cât și în română.

IMG_3216.JPG

Și dacă încă nu v-ați plictisit, și mai citiți (mulțumesc frumos), urmează TAG-ul, după cum specifică și titlul acestei postări. Și dacă nu știți la ce să vă așteptați, sigur vă veți da seama în următoarele rânduri.

images.png

Fiecărei vrăji îi va corespunde o carte, în funcție de semnificația vrăjii. Și pentru că TAG-ul original e în engleză, voi scrie întâi varianta originală și apoi traducerea. Tot n-am logică? Să facem lumină, sau LUMOS, pentru cunoscători.

  1. EXPECTO PATRONUM  

A childhood book connected to good memories = O carte din copilărie care trezește amintiri frumoase

heidi-fetita-muntilor_1_fullsize.jpg

         „Heidi (fetița munților)” de Johanna Spyri, pentru că este prima carte pe care am citit-o (aveam 8 ani), și cu toate că a fost prima temă la literatură pe anul acela, mi-a plăcut așa de mult că am citit-o de 3 ori în aceeași zi.

     2. EXPELLIARMUS

A book that took you by surprise = O carte care te-a luat prin surprindere

a-16-a-luna-cronicile-casterilor-vol-1_1_fullsize.jpg

          „Cronicile Casterilor: A 16-a Lună” de Kami Garcia și Margaret Stohl, pe care am primit-o cadou cu ceva ocazie și am fost sigură că nu îmi va plăcea, dar a fost o surpriză foarte plăcută. Filmul, în schimb, nu-l recomand.

3. PRIOR INCANTATO

The last book you read = Ultima carte citită

alchimistul_1_fullsize.jpg

 „Alchimistul” de Paulo Coelho a cărei recenzie o voi face cât de curând.

4. ALOHOMORA

A book that introduced you to genre you had not considered before = O carte care te-a inițiat într-un gen literar pe care nu l-ai fi luat în considerare înainte

pisica-printre-porumbei_1_fullsize.jpg

           „Pisica printre porumbei” de Agatha Christie, pe care o citesc momentan și care îmi place la nebunie, cu greu mă abțin să nu stau toată ziua cu ea în mână. Dar, sesiune…

5. RIDDIKULUS

A funny book you’ve read = O carte amuzantă pe care ai citit-o

suge-o-ramona_1_fullsize.jpg

„Suge-o Ramona” de Andrei Ciobanu, de care cred că a cam auzit toată lumea și se înțelege de ce am ales-o.

6. SONORUS

A book you think everybody should know about = O carte de care crezi că ar trebui să știe toată lumea

Cella-Serghi-Pânză-de-păianjen-copertă.jpg

„Pânza de păianjen” de Cella Serghi, care mi-a plăcut foarte mult și o recomand cu drag.

7. OBLIVIATE

A book or spoiler you would like to forget having read = O carte sau un spoiler pe care ai vrea să uiți că le-ai citit

images.jpg

Am citit câteva spoilere din „Harry Potter and The Cursed Child” și îmi pare rău că știam deja ce urma să se întâmple.

8. IMPERIO

A book you had to read for school = O carte care a trebuit să o citești pentru școală

image.axd.jpg

„Iona” de Marin Sorescu, care nu cred că are nevoie de explicații și care mi-a displăcut profund.

9. CRUCIO

A book that was painful to read = O carte care a fost dureros de citit

colectie_fluturi_irina_binder

Asta ar fi seria „Fluturi” de Irina Binder, care deși a avut și părți bune, m-a torturat în momentele în care autoarea își exacerba calitățile. Poate voi vorbi despre asta într-o postare viitoare pe blog.

10. AVADA KEDAVRA

A book that could kill – interpret as you will = O carte care ar putea ucide – interpretare după bunul plac

hp.jpgjane-eyre_1_fullsize.jpgLa-rascruce-de-vanturi-de-Emily-Bronte.jpg

Fără alte explicații: seria „Harry Potter” de J. K. Rowling, „Jane Eyre” de Charlotte Brontë și „La răscruce de vânturi” de Emily Brontë.

   Îmi cer scuze pentru o postare așa lungă, dar dacă ați ajuns până aici, mii de mulțumiri și sper ca v-a făcut plăcere. Iar dacă faceți cumva și voi TAG-ul, puteți să îmi lăsați răspunsurile voastre în comentarii, mi-ar plăcea să le citesc.

To many more…

finish.jpg

Leave a Reply

